Meta’nın Avatar Grafikleri Üzerine İyileştirmeler ve Eleştiriler

Meta’nın Avatar Grafikleri Üzerine Gelişmeler

Meta'nın Avatar Grafikleri Üzerine Gelişmeler

Geçtiğimiz haftanın başlarında Mark Zuckerberg, Eyfel Kulesi’nin önünde duran dijital avatarının bir ekran görüntüsünü paylaşarak, Horizon Worlds’ün Fransa ve İspanya’da lansmanını duyurdu. Ancak, bu paylaşılan görüntü beklenen etkileyicilikten uzaktı. Bir Twitter kullanıcısı, bu grafiklerin “PlayStation One için Teletubbies oyunu ile aynı seviyede” olduğunu ifade ederek sosyal medyada bir “dalga geçme furyası” başlattı.

Zuckerberg, bu eleştirileri görünce Meta’nın grafikler üzerinde iyileştirmeler yaptığını duyurmaya karar verdi. Geçen Cuma günü, Facebook ve Instagram’da kendisinin çok daha gerçekçi bir avatarını yayınladı. Ayrıca, yaklaşan Connect konferansında daha fazla detay paylaşacağına dair söz vererek, “Horizon ve avatar grafiklerinde büyük güncellemeler yakında geliyor” dedi. Zuckerberg, daha önce paylaştığı görüntünün görsel kalitesi hakkında da bir yorumda bulunarak, “Hafta başında paylaştığım görüntünün oldukça basit olduğunu biliyorum – bir lansmanı kutlamak için çok hızlı bir şekilde hazırlandı.” ifadesini kullandı.

Meta, metaverse deneyimini geliştirmek ve daha fazla kullanıcıyı platforma çekmek için daha iyi grafikler sunma vaadinde bulunurken, bu alanda tek başına değil. Roblox da, geleneksel bloklu ve düşük çözünürlüklü grafiklerini güncelleme kararı aldığını duyurdu. Ürün lideri Josh Anon, Protocol ile yaptığı bir röportajda şirketin nihai hedefinin “gerçek dünyayı kopyalamak” olduğunu belirtti. Bu durum, metaverse dünyasında daha çekici ve gerçekçi bir deneyim sunma çabalarının arttığını gösteriyor.