EA CEO’su Andrew Wilson’un Yapay Zeka Vurgusu

EA CEO’su Andrew Wilson’dan Yapay Zeka Vurgusu

Electronic Arts (EA) CEO’su Andrew Wilson, gelişmiş yapay zeka teknolojilerinin oyun geliştirme süreçlerini daha verimli hale getireceğini ve böylece şirketin küresel ölçekte daha hızlı oyun üretimi yapabileceğini ifade etti.

EA’in 7 Mayıs’taki finansal faaliyet toplantısında, Wilson’a şirketin oyun geliştirme süreçlerinde yapay zekayı kullanmayı planlayıp planlamadığı soruldu. Wilson, şirketin bu alanda aktif olarak çalışmalara başladığını belirtti. Örnek olarak, EA Sports FC serisini gösteren CEO, yapay zekanın geliştirme ekiplerine futbol stadyumlarını daha hızlı tasarlama ve çeşitli animasyonlar oluşturma konusunda önemli destek sağladığını dile getirdi.

Wilson, konuşmasında “Bir şirket olarak, kuruluşumuzdan bu yana yapay zekaya derin bir bağlılık duyuyoruz. Yarattığımız tüm oyunların merkezinde yer alıyor ve insan zekasını bir oyun deneyimi çerçevesinde taklit etmeyi hedefliyoruz. Ancak, günümüzde üretken yapay zeka dalgası ve genel yapay zeka ile birleştiğinde, bu teknolojilerin potansiyelini tam anlamıyla keşfetmek için hala erken bir aşamadayız” ifadelerini kullandı.

CEO, oyunları geliştirme sürecinde animasyon ve çalışma döngülerine sahip olduklarını, FIFA 23’te ekiplerinin 36 çalışma döngüsü kullandığını belirtti. Bu döngülerin, oyun içindeki insan performansına dair bir tür inandırıcılık sağladığını vurguladı. Ayrıca, EA Sports FC 24’te bu sayının 1.200’e çıktığını açıkladı. Wilson, bu durumun oyunların özgünlüğüne katkıda bulunduğu gibi, oyunculara daha yüksek bir sürükleyicilik deneyimi sunduğunun altını çizdi.