2023 Yılı Yükselen Meslek: Oyun Sanatçısı (Game Artist)

2023 Yükselen Meslekler: Game Artist (Oyun Sanatçısı)

2023 yılı, iş dünyasında birçok değişikliği beraberinde getirdi. Son beş yılda en hızlı büyüyen 15 iş alanını belirlemek için LinkedIn verileri kullanılarak yapılan bir çalışma, bu alanda dikkat çekici sonuçlar ortaya koydu. LinkedIn’in yayımladığı 15 meslekten oluşan listede, ilk sırayı Game Designer (Oyun Tasarımcısı) alırken, onu Blockchain Developer (Blokzincir Geliştiricisi) ve Growth Specialist (Büyüme Uzmanı) takip ediyor. Listede beşinci sırada ise Game Artist (Oyun Sanatçısı) yer almakta. Peki, Game Artist (Oyun Sanatçısı) ne iş yapar? Hangi sektörlerde görev alır? Hangi yeteneklere ihtiyaç duyar? İşte bu soruların detaylı cevapları…

LinkedIn, bu mesleği şu şekilde tanımlıyor: “Oyun sanatçıları, 3 boyutlu modelleme ve illüstrasyon tekniklerini kullanarak dijital oyunlarda mekanlar ve karakterler gibi sanatsal unsurlar oluşturmak amacıyla oyun tasarımcıları ve geliştiricileriyle işbirliği yapar.” Game Artist, oyun tasarım ve geliştirme sürecinde görsel içeriklerin oluşturulmasından sorumlu olan profesyoneldir. Bu görsel içerikler, oyunun karakterleri, mekanları, efektleri, arayüzleri ve diğer görsel unsurları içerir. Game Artist, oyunun atmosferini ve hikayesini destekleyen bir görsel dil geliştirmektedir.

Oyun sanatçıları, oyunların grafiklerini, karakterlerini, mekanlarını ve efektlerini tasarlamak için çeşitli yazılımlar ve araçlar kullanmaktadırlar. Bu araçlar arasında Adobe Photoshop, Autodesk Maya, ZBrush ve Unity gibi popüler yazılımlar öne çıkmaktadır. Oyun sanatçıları, oyun tasarım ekibi ve diğer geliştiricilerle sürekli bir iletişim içinde çalışarak, oyunun görsel tarzını, hikayesini ve mekaniklerini destekleyen içerikler sunarlar. Ayrıca, oyunlar için konsept sanatı, karakter tasarımı ve mekan tasarımı gibi alanlarda da yetkinlik göstermeleri gerekmektedir.

Yetenekler, Sektörler ve Çalışma Koşulları

LinkedIn verilerine göre Game Artist pozisyonuyla ilgili önemli bilgiler şu şekildedir:

  • En yaygın yetenekler: Blender, Unity, Oyun Tasarımı
  • En yaygın sektörler: Teknoloji ve Medya, Eğlence Sağlayıcıları, Eğitim
  • En fazla işe alım yapılan konumlar: İstanbul, Ankara
  • Çalışanların Eğitim Düzeyi:
    • Lise: %4,35
    • Ön Lisans: %2,17
    • Lisans: %43,48
    • Yüksek Lisans veya üstü: %50
  • Mevcut cinsiyet dağılımı: Kadın (%45); Erkek (%55)
  • Bu rolden önceki medyan deneyim yılı: 1,9 yıl
  • Bu unvana geçiş yapılan pozisyonlar: 3D Modelleme Uzmanı, İllüstratör, Grafik Tasarımcısı
  • Uzaktan çalışabilme imkanı: %15,5